ASSESSORIA LABORAL
L’assessorament laboral és fonamental per a la gestió eficaç de les persones treballadores de les organitzacions amb la finalitat de col·laborar en l’assoliment dels seus objectius estratègics i de prevenir i evitar conflictes laborals i sancions. Els principals serveis en aquesta àrea són:
- Assessorament, consultoria i gestió laboral integral i permanent.
- Gestions davant la Seguretat Social: altes d’autònoms/es, inscripció d’empreses, tramitació d’altes, baixes i variacions de treballadors/es, gestió de processos d’incapacitat temporal, sol·licitud de prestacions ( jubilació, naixement de menor,…) i ajornaments de deutes.
- Assessorament en matèria de contractació: estudi de la modalitat de contractació que millor s’adapta a les necessitats de l’empresa, estudi de costos salarials, confecció de contractes laborals i redacció de clàusules addicionals, comunicació de les dades al SEPE,…
- Confecció de nòmines, càlcul de les liquidacions de les cotitzacions a la Seguretat Social i presentació mensual de l’ de Conceptes Retributius Abonats ( CRA).
- Presentació dels models trimestrals i resum anual del pagament a compte de l’IRPF.
- Gestió d’extincions de contractes: confecció de cartes d’acomiadament, càlcul de liquidacions,…
- Redacció de cartes de sanció, acords i pactes de modificacions de les condicions laborals.
- Intervenció i assistència a l’empresa en actes de conciliació en matèria d’acomiadaments i reclamacions per part de les persones treballadores.
- Assistència i representació de les empreses davant de la Inspecció de Treball.
- Tramitació d’expedients de regulació d’ocupació.
- Elaboració del Registre Salarial anual.